زلال حکمت

زلال حکمت
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زلال حکمت و آدرس zolalehekmat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چت باکس


نزدیک به

نیم قرن خدمت به علم و فرهنگ و اندیشه

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم

موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

زندگی انسان هایی که لحظه ای از تلاش و خدمت باز نایستاده اند و همچون موج؛ سکون را نابودی دانسته اند؛الگوی نیکویی برای جوانانی است که در ابتدای راه زندگی اند.

چهره ماندگار عرصه آموزش و پرورش فسا جناب آقای حاج مختار کنعانی از این گونه انسان هاست که قریب به نیم قرن را عاشقانه در خدمت علم و فرهنگ و اندیشه بوده است و اکنون که بیش از هفتاد بهار را تجربه کرده هرگز رنگ خزان ندارد و صادقانه می گوید که انگیزه اش برای معلمی و خدمت از سال 1344(در روستای دور افتاده "گورید" از توابع بیرجند) تاکنون نه تنها کم نشده بلکه روز افزون بوده است.

در سال 1320 در روستای زاهدان فسا(زاهد شهر فعلی) در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. تحصیلاتش را-علی رغم تمام مشکلات- تا نهم نظام قدیم در زاهد شهر گذراند و سپس با پذیرفته شدن در آزمون دانش سرای کشاورزی شیراز برای ادامه تحصیل عازم این شهر شد و دیپلم کشاورزی گرفت.

در سال 1343 به عضویت سپاه دانش در آمد و از 1344 به کسب اولین تجربه های معلمی در روستای دور افتاده (گورید) از توابع بیرجند پرداخت. در سال 1346 به استخدام آموزش و پرورش در آمد و با مراجعه به زاهد شهر در همان مدرسه ی (انوشیروان) که خود در آنجا دانش آموخته بود؛به تدریس دانش آموزان دوم ابتدایی همت گماشت.

استاد حاج کنعانی چندین سال تجربه خدمت به دانش آموزان در مناطق محروم لارستان را نیز در کارنامه افتخارات خود دارد.

در سال 1352 برای ادامه تحصیل در رشته حرفه و فن به شیراز و اصفهان رفت و در 1355 به فسا عزیمت کرد.

این چهره پرتلاش و خستگی ناپذیر فرهنگی که هنوز هم به خدمت صادقانه به علم و اندیشه مشغول است؛ ابتدا به عنوان معلم حرفه و فن در مدرسه راهنمایی خاقانی(آیت الله غفاری) به تدریس پرداخت و از 1360 تا 1370 مدیریت آن مدرسه را به عهده داشت.

وی تا سال 1375 که به افتخار بازنشستگی نائل آمد مدیر مدرسه راهنمایی شاهد بود.

بسیاری از چهره های فرهیخته در عرصه های گوناگون علمی و مدیریتی از شاگردان این استاد پر تلاش بوده اند و برخی از دانش آموختگان محضر ایشان که در هشت سال دفاع مقدس همرزم استاد خود بودند،از شهدای همیشه جاوید فسا هستند.

(حضور پیش کسوت فرهنگی در جبهه؛نشسته از سمت چپ: شهید مرتضی جاویدی,حاج کنعانی)

بازنشستگی برای استاد حاج کنعانی آخرین گام نبود! بلکه ایشان با عزمی راسخ ، اراده ای محکم و انگیزه ای الهی بعد از بازنشستگی نیز به تلاش ها و خدمات صادقانه خود ادامه داده و می دهد.

مدیریت مدارس ابتدایی و راهنمایی سماء تا سال 1380 اولین فعالیت ایشان بعد از سی سال خدمت رسمی در آموزش و پرورش می باشد.

این چهره ماندگار؛با اخلاص و تلاش گر فرهنگی هم اکنون در مجموعه آموزشی خوارزمی(دبیرستان دوره اول و کانون ریاضی) به فعالیت در عرصه علم و فرهنگ و اندیشه مشغول است.

آنچه در زندگی این بزرگ مرد فرهنگی مشهود است؛انگیزه الهی ایشان و تلاش خستگی ناپذیرشان در خدمت به تعلیم و تربیت است.

نگارنده این سطور در دوران راهنمایی افتخار شاگردی این استاد ارجمند را داشته است و برایشان عمر طولانی و با برکت همراه با تداوم خدمت آرزومند است.



نظرات شما عزیزان:

شاگرد
ساعت11:33---23 شهريور 1394
اینجانب و خیل عظیمی از شاگردان حاج آقا تمام موفقیت و جایگاه علمی و اجتماعیمان را مرهون این مرد خدایی می باشیم از ایزد منان طول عمر همراه با موفقیت روز افزون جهت این چهره ماندگار آموزش وپرورش فساخواستارم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 9 اسفند 1392 ] [ 17:26 ] [ محمدحسین تقوایی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1393
فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 فروردين 92
امکانات وب